Budgetvriendelijke wandelreis Terschelling

zat 30 maart tem woe 3 april 2024

Deze reis is VOLZET.

Dag 1

Samenkomst in Harlingen aan de haven.  Gedetailleerde afspraken volgen ten gepaste tijden.  Inschepen en overtocht naar Terschelling.  We ervaren meteen al dat vakantiegevoel als we aan boord gaan en genieten van ‘zicht op zee’ en het mooie Waddeneiland Terschelling in de verte. Mits wat geluk zien we misschien zeehonden rusten op een zandplaat.  Aankomst op Terschelling.  Ontscheping.

Bij aankomst wandelen een kleine 2 km tot aan ons verblijf om onze bagage te ‘droppen’.

Daarna bezoeken we een lokaal museum om kennis te maken met Terschelling.

Dag 2

Na een lekker en uitgebreid ontbijt verkennen we vandaag de westkant van het eiland, in een mooie wandeling vanuit ons verblijf.  De totale afstand is ongeveer 22 km.  Over het algemeen goed begaanbaar terrein en vrij vlak.

Dag 3

Vandaag binden we na een heerlijk ontbijt de wandelschoenen terug aan om de oostkant van het eiland al wandelend te verkennen.  We nemen de bus tot één van de dorpjes aan de oostkant en maken dan een mooie luswandeling van opnieuw zo’n 22 km.  Ook hier goed begaanbare paden en vrij vlak.

Dag 4

We genieten opnieuw van het ontbijtbuffet in ons verblijf om de dag goed te straten.  Vandaag nemen we de bus tot Oosterend.  Eventueel kunnen we ook met de fiets gaan.  Van hier maken we een wandeling op de Boschplaat, het uiterste oosten van Terschelling.  Puur natuur, geen bewoning.  We passeren een drenkelingenhuisjes, zowat het enige spoor van menselijke aanwezigheid.  Na de wandeling nemen we de bus terug naar ons verblijf.

Ook vandaag weer zo’n 22 km, vrij vlak en goed begaanbare paden.

Dag 5

Nog een laatste keer een ruim ontbijtbuffet.  Dan maken we met de liefhebbers nog een korte wandeling vanuit ons verblijf alvorens we naar de haven wandelen en rond de middag inschepen voor de terugvaart naar het vaste land (Harlingen).

We genieten nog een laatste keer van ‘zicht op zee’, alvorens we vanuit Harlingen huiswaarts keren.

Ter info:

De dagtochten op dag 2 + dag 3 kunnen mogelijk ingekort worden, waarbij je dan op eigen houtje naar een bushalte wandelt en per bus terugkeert naar ons verblijf.

Op dag 4 is dit niet mogelijk.

De volgorde van de dagtochten kan wijzigen ifv het openbaar vervoer of eventueel het weer.

Er wordt op een normaal tempo gewandeld, zo’n 4 à 4,5 km / uur, voor iedereen die wandelt dus perfect doenbaar 😊

Deze reis is VOLZET.

VZW Het Vertrek

Het Vertrek

Word lid van het Vertrek!

Het lidmaatschap is gratis, bovendien ben je automatisch geabonneerd op onze nieuwsbrief, zo blijf je steeds op de hoogte van al onze activiteiten.